בס''ד
 
עברית | English                              
חבר קיים התחבר | חבר חדש הרשם
דף הבית | אודותינו | החשבון שלי | תקנון | הפוך לדף הבית | צור קשר | פרסמו אצלנו
תרבות

מדינת ישראל :היא מדינה יהודית בארץ ישראל.
03.05.06

א . ההכרזה על הקמת מדינת ישראל מחמישה באייר תש"ח-(14.5.48), קובעת "… ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת העצרת האומות המאוחדות , אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל היא מדינת ישראל… "

ולהלן " … מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות… ,… אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבניין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל …".
רוב המשיבים לפנייתו של ראש הממשלה דוד בן גוריון ז"ל , למלומדים ולרבנים בארץ ובגולה בשאלה "מיהו יהודי?" , השיבו כי היהדות הינה דת-לאום או לאום-דת, ללא אפשרות של הפרדה או פירוק לגורמים. משה שרת ז"ל אמר לחברי ועדת החקירה לארץ – ישראל, שנשלחה מטעם האו"מ, כי יהודי הוא מי שלא פרש לדת אחרת. אולם מאז, בפרצות בחוק השבות , זכאי נכד נוצרי לסב יהודי לזכויות החוק. אבל, חס וחלילה לפרש פירוש שרירותי כאילו, כביכול , מדינת ישראל ויתרה על יהדותה. לא ולא! היא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות, עם מחלות הגלות שיצרו נוצרי - נכד לסב יהודי, המבקש גם הוא להיקלט במדינה היהודית שתינק - "… לאור חזונם של נביאי ישראל… ".
אלא, שבסופה של הכרזת העצמאות , מתעוררת שאלה: אנו בנים לעם שהוריש " לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי ". - האם גם לנו?.
בארצות-הברית שרים בהמנון "א-לוהים שמור (נצור, הצל, גאל) את אמריקה" ; ואילו אצלנו בגלל "השומר הצעיר" וכיוצא בו, ששמו מבטחם ב"שמש העמים" הסובייטי, החבר סטאלין, נאלצו מחברי מגילת העצמאות, להצניע את ההתייחסות
לא-לוהינו, א-לוהי העולם , בביטוי " –מתוך בטחון בצור ישראל" .
ב . לדאבוננו, מי שהיתה שרת החינוך ,גב' שולמית אלוני, הוציאה דברים מהקשרם כאשר הצהירה בזמנו, כי לפי הכרזת העצמאות, מדינת ישראל היא, כביכול, מדינת כל אזרחיה. יתר על כן, גם בכנס מכללות להכשרת מורים ב"אחווה", טענה מורה מדריכה למורים, באורח דומה, -כי ישראל היא מדינת כל אזרחיה . היועצת המשפטית של הכנסת, גב' אנה שניידר כתבה לפני שנים, בחוות- דעתה ששלחה לח"כ מיכאל קליינר, שיש לצרף למילה "יהודית" גם את המילה "דמוקרטית" וההמנון הנו "בעל אופי יהודי מובהק". בראיון עיתונאי אמרה "אכן, יש נימה גזענית בהמנון" . אין בשום פנים, לקבל קביעה זו,הואיל ומדינת ישראל היא המדינה היהודית היחידה בעולם. משפט העמים בהחלטת כ"ט בנובמבר 1947 של עצרת האו"מ, על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל,וכן על הקמת מדינה ערבית בה, הייתה בבחינת תיקון עוול היסטורי מתמשך שנעשה לנו. כי צדק צריך אי פעם להתחיל גם בתיקון עוולות היסטוריות, על אף הכאב לנוכח האיחור הרב בהופעתו.
הערבים לא הקימו את מדינתם , גם לא במהלך 19 שנות הכיבוש הירדני. הסבר אפשרי לכך, קשור בעובדה- כי לא חסרות מדינות ערביות באזור, -ומה שהיה חשוב בעיניהם היה מכוון שלא תתקיים מדינה יהודית בארץ ישראל. חובה לזכור, כי הכיבוש הערבי היה כיבוש אימפריאליסטי, הואיל וכבר הייתה לכובשים מדינת בסיס בחצי האי ערב. בניגוד לנ"ל, כיבושו של יהושע בן נון, היה מן המדבר ללא שום מדינת בסיס . הערבים ידעו היטב שלא היה לעם ישראל ייאוש בעלים על ארצו- ארץ ישראל, מאחר ובתפילותיו הכליל הזכרתה שלוש פעמים בכל יום; ובמקביל התרחשה ברוב התקופות, עליית יהודים ככל שיכלו לערים הקדושות בארץ. לא מגיעים פרסים לערבים שזממו לרצוח ולרשת את מדינת ישראל ומזימתם נכשלה. הכרזת העצמאות סתמה מראש את הפיות למשטינים העתידים נגד יהדותה של מדינת היהודים. ההכרזה הבטיחה "שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין…".
כלומר, זכויות אזרח במדינה -כן!
זכויות ללא יהודים על המדינה היהודית -לא!
ג . כאמור לעיל, צדק צריך אי פעם להופיע גם בתיקון עוולות היסטוריות, על אף האיחור הרב בהתחלתו. אחרי כל מזימות הערבים לרצוח ולרשת את מדינתנו היחידה, לא מגיע שום פרס על כך לערבים. ערבי, היכול לחיות בהרבה מעשרים ושתים המדינות הערביות שמסביב, ובוחר לחיות במדינת היהודים, שבה יהיו לו רק זכויות אזרח (אם כי לא כל חובות האזרח)ולא זכויות על המדינה, שהיא מדינת קבוץ גלויות לכל יהודי בעולם, צריך לשמוח גם הוא על עשיית הצדק גם ליהודים במדינתם היחידה. יתר על כן, על הנ"ל להכות על חטא שחטא עם אחיו, כאשר מנעו ממשת"פים מאחיהם,שהצילו חיי יהודים, לגור בשכנותם וללמוד בבתי הספר לילדיהם .
אין שום נחיתות לאזרח ערבי כשמסביב שוכנות 22 מדינות ערביות, ואילו לאזרחים היהודים זוהי מדינתם האחת והיחידה. שוויון הזכויות בתוך המדינה והעדר נחיתות אינם בגדר גזענות.
א-לוהים, אנא ברך את מדינת ישראל והגן עליה ממשטינים מבית ומחוץ והצל אותנו מכל אויבינו הקמים עלינו,ומהר לגאלנו בגאולה שלימה, בב"א.
הדרישה מאזרח ערבי לשמוח גם הוא על עשיית הצדק גם ליהודים, מקורה בתהילים קי"ז : " הללו את ד' כל גויים שבחוהו כל האומים, כי גבר עלינו חסדו ואמת ד' לעולם הללויה". המשמעות המרומזת היא,- שמשורר תהילים קורא דווקא לגויים שזממו לרצוח ולרשת את מדינת ישראל, ויודעים יותר טוב מאתנו על מזימות תוקפנות מצידם, שנכשלו באורח מפתיע,כאשר מסר ד' מעטים ביד רבים;-להכיר בהנהגתו של א-לוהים עלי אדמות,ובעקבות זה,עשוי גם אזרח ערבי החותר לאמת, להבין את גודל חסד ד' וצדקתו לעם ישראל.

אודות הכותב:
גדליהו רחמן -בוגר האוניברסיטה העברית במקצועות מתמטיקה ופילוסופיה. פירסם מאמרי הגות רבים וכן ערך בשנים תשכ"ח-תשל"א בטאון להגות יהודית בשם מ.ת.ת (מציון תצא תורה).
בשנת תשס"ה יצא לאור ספרו "פרוזדור הקליטה בעולם של חמישה ממדים" בהוצאת ספרים "מ.מזרחי".
ד"ר אליעזר רחמן בעל תואר PH.D בכימיה מטעם מכון וייצמן והאוניברסיטה העברית.עבד במכון וייצמן ובמכון הביולוגי בנ"צ,וכן השתתף כחבר מערכת ב-בטאון מ.ת.ת הנזכר לעיל.

מקור המאמר: http://www.articles.co.il/author/401

 
תגובה לכתבה   |   שלח לחבר
 
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
 
  תגובות  
  יישר כוח
ג.א.   - ‏21/‏08/‏2008 22:51 
1.
 




 
 
 
 

ראשי | אודותינו | החשבון שלי | תקנון | צור קשר|פרסמו אצלנו|כתבו לנו


חנות וירטואלית | בניית אתרים
סיקום - חנות וירטואלית
© 2017, לוס אנג'לס ישראל . כל הזכויות שמורות